torsdag 25 juli 2013

Fläskfilé i gorgonzolasås med tagliatelle

Idag var det första dagen på jobbet efter semestern för mig.
Lite trött var jag allt när klockan ringde på morgonen.
Men jag ska inte klaga, jag har haft underbart väder med en massa sol och bad.
För några dagar sedan gjorde jag en pastasås med fläskfilé och gorgonzolasås som räckte till 8 personer.
Vill du inte göra till så många så halverar du bara receptet.

Ingredienser:
2 fläskfiléer
200 g gorgonzola
150 g sockerärtor
5 dl grädde
2 dl mjölk
2 tsk buljongpulver
1 dl finklippt persilja
maizenamjöl
salt
peppar

Gör så här:
Ansa och skär fläskfilén i strimlor. Stek fläskfilén och krydda den med salt och peppar.
Lägg i sockerärtorna och fräs någon minut till. Häll i grädde, mjölk, buljongpulver och smula ner osten i såsen. Låt koka ihop. Smaka av med salt och peppar. Red av med lite maizenamjöl och lägg till sist i den finklippta persiljan. Servera med tagliatelle.






2 kommentarer :

  1. Det här receptet ska jag prova; gorgonzola i lagom dos kan vara så gott!:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul!Hoppas att det kommer att smaka! / mvh Linda

      Radera

Skriv ut