måndag 8 juli 2013

Kladdkakemuffins med grädde och jordgubbar.

Medans jag var ute och rensade ogräs bakade min dotter goda kladdkakemuffins.
 De toppades med florsocker, grädde och jordgubbar som plockades i trädgårdslandet.
Om jag fick bestämma, så skulle det inte få växa något ogräs när man ha semester, men å andra sidan skulle jag ju kunna låta det va. Men jag vill att det ska vara fint i rabatterna.

Ingredienser:
Till ca 15 muffins behöver du.

3 ägg
2 1/4 dl socker
100 g mörk blockchoklad
175 g smör
3 dl vetemjöl
1 ½ tsk bakpulver
1 ½  tsk vaniljsocker
1 msk kakao

Gör så här:

Ägg och socker vispas ihop. Smällt smöret tillsammans med blockchokladen i en kastrull.
Blanda ihop alla ingredienser och häll upp muffinsformar. Grädda i ca 10-12 min beroende på din ugn, på 200 grader.  




Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skriv ut