söndag 14 juli 2013

Min trädgård

Förutom matlagning tycker jag mycket om växter och jag har en ganska stor trädgård.
Tänkte jag skulle visa lite växter från den. Ända nackdelen med en stor trädgård med många växter är att även ogräset trivs i den. Du kan säkert ana att jag gillar växter med fina bladverk om du tittar på bilderna nedan.
Sockblomma, buxbom och gräs.
Pion, min absoluta favorit när det gäller blommor.
Japansk dvärgpil.
Japansk blodlönn, astilbe, silverax, sockblomma mm.
Alunrot, lammöron, kärleksört och rosenflockel mm.
Silverpäron, klematis, pion mm
Alpvide påminner om olivträd men kan övervintras ute.
Ännu en pion.
Rönnsumak
Lite av baksidan av min trädgård. Vattenslangen fick oxå vara med ;)
Trädäcket på baksidan, nytt för i år.
Ännu en bild på trädäcket. Ganska långt bak till vänster ser du mitt stora olivträd som jag trodde hade dött.
Det stod ute i 2 månader och bara såg livlöst ut och sedan så kom det fullt med nya gröna blad.
Då var jag glad att jag hade varit lat och inte orkat slänga det.


















Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skriv ut