tisdag 7 januari 2014

After Eight brownies

Jag gillar att baka långpannekakor. Det är smidigt och det blir många kakor.
Denna gången bakades det en After Eight brownie som jag ringlade vit choklad över.
Servera den med eller utan grädde.

Ingredienser:
Till 1 form behöver du: 
Jag hade en form som var 37x24 cm.
175 g rumsvarmt smör
3 dl strösocker
½ dl ljus sirap
3 st ägg
2 tsk vaniljsocker
½ tsk salt
1 ½ dl kakao 
1 ½ dl vetemjöl
12 st after eight
Garnering:
100 g vitchoklad

Gör så här:
Värm ugnen till 200 g
Klä en långpanna eller ugnsform med bakplåtspapper.
Vispa smör och socker ljust fluffigt. Tillsätt sirap och vispa därefter i 1 ägg i taget under vispning.
Rör ner vaniljsocker, salt, och vetemjöl. Blanda allt till en jämn smet.
Häll ner smeten i långpannan, dela After Eighten på diagonalen i 2 bitar och tryck ner dem i brownie smeten.
Grädda mitt i ugnen i ca 20 min på 200 grader. Kakan ska vara kladdig i mitten.
Låt kakan svalna lite. Smällt den vita chokladen över vattenbad och ringla den smälta chokladen över kakan.
Låt den svalna helt innan den skärs upp i bitar.



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skriv ut