måndag 24 mars 2014

Mangopannacotta

Måndag igen och helgen liksom bara försvann.
Jag sitter med datorn i knät samtidigt som jag kollar på Lakers -Luleå på tv´n.
Det är 5e slutspelsmatchen för Lakers och så klart hoppas jag på vinst ikväll.  
Från en godbit till en annan- dessert.
Pannacotta i olika smaker är en populär dessert och smidig att göra när man är många.
Denna variant med smak av mango blev jag bjuden på hos min syster.

Ingredienser:
Till 6 st behöver du:
5 dl grädde 
½ dl socker
½ vaniljstång
3 dl mangopuré ( 2 st mango)
1 msk pressad citronsaft
3 st gelatinblad
Färska bär till garnering

Gör så här:
Lägg gelatinbladen i blöt.
Mixa mangon till puré. Koka upp grädde, socker, vaniljstång, mangopuré och citronsaft.
Ta upp vaniljstången. Krama ur gelatinbladen och lägg i dem och rör tills de har smält.
Häll upp i fina glas och ställ i kylen i minst 2 timmar.
Garnera med färska bär.



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skriv ut