lördag 16 augusti 2014

Grillad pizza med pulled pork

Idag har jag varit på Gekås och shoppat. Mest nöjd blev jag över inköpet av turkosa mat-tallrikar, och de kostade knappt ingenting. Jag kommer att lägga ut en bild på dem i morgon. Men nu ska det grillas pizza.
För något år sedan fick jag en pizzasten som man kan baka pizza på grillen.
Det blir väldigt gott och doftar underbart när man grillar.
Jag köpte ett pizzakit och fyllde pizzan med tomat, pulled pork, lök, mozzarellaost och cashewnötter. Efter pizzan var färdiggrillad la jag på ruccola och vitlökssås. 
Jag hade pulled pork i frysen som hade blivit över sen sist jag lagade det.
 Har du ingen pulled pork hemma, så finns det färdig att köpa i de flesta livsmedelsbutiker.


Ingredienser:
1 pkt färdig pizzakit med deg och tomatssås
1 påse mozzarella (125 g)
pulled pork
½ gul lök
1 dl cashewnötter
1 näve ruccola sallad
cayennepeppar
vitlökssås

Vitlökssås:
2 dl creme fracihe
2 vitlöksklyftor
salt
Rör ihop till en sås.

Gör så här:
Rulla ut degen och lägg på tomatsås, pulled pork, skivad lök och mozzarella, cashewnötter och lite cayennepeppar. Grilla pizzan på en pizzasten eller i ugnen på 225 grader.
När pizzan är klar lägger du på ruccola sallad och ringlar över vitlökssåsen.



2 kommentarer :

  1. Hej
    Får man fråga hur mycket du betalade för tallrikarna

    Helene

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Visst får du det. Tallrikarna kostade 13 kr st och skålarna 10 kr. / Mvh Linda

    SvaraRadera

Skriv ut