lördag 11 oktober 2014

Gremolata torsk

Det har varit lite stiltje på bloggen denna veckan,  jag har helt enkelt inte haft tid.
Vi håller på att ändra lite i barnens rum och på min lediga tid har jag mest skruvat ihop platta paket ifrån Ikea. Ikväll blir det i alla fall lite ledigt och hockey, jag hoppas på vinst till Lakers förstås.
Det var min sambo som lagade maten igår och det bjöds på torsk med ett gremolata täcke. 
Till fisken serverades små fina potatisar, smält smör, sparris och en sallad.

Ingredienser:
Till 4 personer:

600 g torsk
2 ½ msk olja
2 vitlöksklyftor
1 näve bladpersilja
1 citron saft och skal
2 brödskivor utan kanter
50 g riven parmesanost

salt

Gör så här:
Tina fisken och krydda med salt och lägg den i en smord ugnssäker form.
Mixa alla ingredienser till gremolatan i en matberedare. Sätt in fisken i ugnen på 200 grader i 15 minuter, ta ut den och fördela gremolatan över fisken och sätt in den i ugnen  i 15 minuter till.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skriv ut