måndag 3 november 2014

Kassler med soltorkade tomater och pesto

Idag frågade jag min chef om det fanns någon möjlighet att ta semester imorgon och det funkade. Det innebär att det blir en tur till det stora varuhuset med det stora gula kassarna. Just det Gekås. Jag hoppas på att hitta lite julklappar och lite andra saker som jag absolut behöver;)

Förra veckan lagade jag en kasslerrätt med pesto och soltorkade tomater.
Kassler är gott både till vardags och fest och här kommer receptet.

Ingredienser:
Till 8 personer behöver du:
1,5 kg kassler
150 g soltorkade tomater
1 dl pesto
2 dl creme fraiche
5 dl grädde
5 dl mjölk
2 vitlöksklyftor
1 ½ msk kinesisk soya
½ dl balsamvinäger
1 ½ tsk grovmalen svartpeppar
1 tsk salt

Gör så här:
Skär kasslern i skivor och sätt in den i ugnen på 200 grader i 10 minuter.
Tag ut kasslern och häll av ev vätska från kasslern.
Hacka de soltorkade tomaterna och blanda ihop dem med peston och creme fraichen.
Lägg i övriga ingredienser och vispa ihop till en sås. 
Häll såsen över kasslern och sätt in i ugnen igen i ca 20-25 minuter.
Servera med ris och en grönsallad.




Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skriv ut