onsdag 15 juli 2015

Ceasarsallad

Idag har jag varit på Gkås i Ullared och shoppat. Jag kom hem med en del som jag behövde och en massa som jag inte ens visste att jag behövde ;) 

Köpte en färdiggrillad kyckling på hemvägen och gjorde en ceasarsallad till middag.
Jag gjorde en egen ceasardressing och receptet hittar du på en länk lite längre ner. 
Jag har inte skrivit några mått eller mängd, utan du tar bara så mycket som du vill ha av ingredienserna.

Ingredienser:
kyckling filé
knaperstekt bacon
romansallad
cocktailtomater
rödlök
riven parmesanost
toastbröd ( jag hade fullkorns toastbröd).
vitlök
salt
smör


Recept på ceasardressing hittar du här.

Gör så här:


Stek kycklingen eller köp färdiggrillad. Skär den i skivor.
Stek baconen knaprigt och låt rinna av. Skär brödet i tärningar och stek dem i smör och pressa i vitlök.
Krydda med salt. Riv parmesanosten. Skölj salladen och grovhacka den.
Skär tomaterna och löken i skivor. Lägg upp salladen i en djup tallrik.
Lägg på tomat, lök, bacon, kyckling och riven parmesanost. 
Ringla över ceasardressingen och lägg över brödkrutongerna.



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skriv ut