måndag 16 maj 2016

Basilikaköttbullar

Nu har jag kommit hem från utbildningsresan på Bali och idag har jag semester.
Vi åker i två omgångar från jobbet och jag kommer att lägga ut en del bilder nu, och en del senare när mina kollegor har kommit hem från sin resa i början av juni.
Människorna på Bali är väldigt vänliga och serviceinriktade. Och maten är väldigt god.
Nu när jag är hemma igen ville min son har tortellini i tomatsås och jag gjorde basilikaköttbullar till.

Ingredienser:
600 g färs av valfri sort
1 dl mjölk
½ dl grädde
1 ½ dl havregryn
1 msk potatismjöl
1 gul lök
1 finhackad vitlöksklyfta
1 dl finhackad färsk basilika
1 ½ tsk salt
2 krm grovmalen svartpeppar

Gör så här:
Blanda havregryn, potatismjöl, grädde och mjölk. Låt det svälla i 10 minuter.
Skala och finhacka löken och fräs den mjuk utan att den få färg. Hacka basilikan.
Blanda i hop alla ingredienser. Forma köttbullar av smeten och stek dem i smör.




Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skriv ut