söndag 18 september 2016

Grillas majs med chipotle, chili och mozzarella

Jag tycker att det är så gott med grillad majs. Jag köpte färsk majs och la dem i en marinad med bla chipotle paste.
När de var färdiggrillade garnerade jag dem med chili, mozzarella ost och persillade.

Ingredienser:
4 färska majskolvar med blast
Marinad:
50 g smör
2 pressade vitlöksklyftor
2 msk honung
2 tsk chipotle paste (hot)
1 tsk salt

Garnering:
½ röd finhackad chili
riven mozzarella
persillade

Gör så här:
Smällt smöret och blanda ihop alla ingredienserna till marinaden. Dra blasten bakåt.
Ansa kolvarna och pensla på marinaden och låt dem gärna ligga i en timme.
Lägg varje kolv i folie, men blasten ska sticka ut. Grilla paketen, men låt blasten ligga utanför. Jag grillade dem ca 20 minuter och vände på dem efter halva tiden. Jag valde att ta ur dem ur foliet i slutet och lägga dem direkt på gallret, så de skulle få lite färg.
Tog sedan bort dem från grillen och strödde på riven mozzarella, finhackad röd chili och persillade. 



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skriv ut