torsdag 9 februari 2017

Pankopanerad laxfilé

Jag lagade pankopanerad laxfilé och till den serverades potatismos, sparris och en kall räksås. Receptet på räksåsen lägger jag ut imorgon. Receptet på laxen kommer här.

Ingredienser:
Till 4 personer:
4 st laxfiléer á 120 g
salt
peppar

Panering:
1 ½ dl pankoströbröd
2 msk honung
2 msk sötstark senap
½ msk rivet citronskal
2 msk olja
2 msk finhackad dill

Garnering:
räkor
dill
citron

Gör så här:
Krydda laxen med salt och peppar och lägg den i en bakplåtspappersklädd ugnsform.
Blanda ihop alla ingredienserna till paneringen och "klappa" in den i laxen.
Sätt in fisken i ugnen på 200 grader i ca 20 minuter. Garnera med några färska räkor, dill och citron.





1 kommentar :

  1. Ser supergott ut. Detta kommer jag att laga, receptet på räksåsen ser jag framemot, . Såg att det fanns många läckra fiskrecept, som jag även måste pröva.😍♥️🌹

    SvaraRadera

Skriv ut